תקליטי ויניל: מהו הקסם שמחזיר את התקליט?

תקליטי ויניל: מהו הקסם שמחזיר את התקליט?
ויניל, תקליטי ויניל, האזנה למוזיקה

אותו פריט ויניל עגול עם חריצים המסתובב לאיטו תחת זרוע עם מחט ומנעים את זמננו, חווה עדנה מחודשת.

 בשנות הששים והשבעים זו הייתה הדרך העיקרית לשמוע מוזיקה, בשנות השמונים עם המצאת התקליטור (דיסק) ירדה הפופולריות של התקליטים, אבל אלו מעולם לא נעלמו, ובעשור האחרון חלה עלייה בביקוש לתקליטי ויניל. יקרים יחסית לדיסקים, נפגמים בקלות על ידי שריטות שגורמות לקפיצות וחריקות אך עדיין נדרשים.

מהן הסיבות המובילות את אוהבי המוזיקה של ימינו לבקר בחנות התקליטים הישנה?

נוסטלגיה: מזכרת מימי ילדות ונעורים. עבור לא מעט מאחוז הרוכשים של תקליטי ויניל, שמיעת מוזיקה עם תקליט ופטיפון מזכירה תחושות של ילדות, בית, חמימות ושייכות. זו דרך נוספת עבורם לחוות שוב זמנים עברו.

חידוש: הדור הצעיר של ימינו אמנם מחובר לעולם הדיגיטלי והמהיר אך ממשיך לחפש אחר חוויות שלא התנסה בהן בעבר. כך התחילו הצעירים של ימינו להתעניין בנושא תקליטים לפטיפון. הם לא הכירו את זה קודם לכן, עבורם זה חידוש, וכל מה שחדש, כיפי ומעניין.

מוחשיות: קוטר התקליט כ-30 ס”מ והוא ארוז בעטיפה קשיחה כדי לשמור מפני פגיעות. גודל זה מעביר תחושה שלתקליט יש נוכחות פיזית משמעותית הרבה יותרת בהשוואה לתקליטור, ותחושת המוחשיות של התקליט גבוהה יותר. גודל העטיפה מאפשר עיצוב אטרקטיבי המושך את העין ולעיתים אף מוביל לרכישה.  

טקסיות: האזנה למוזיקה מתקליט דורשת סדרת פעולות מעבר לפעולה אחת כמו הכנסת תקליטור לכונן, חיבור דיסק און קי למחשב, או פתיחת קובץ MP3. בכל פעם שרוצים לשמוע מוזיקה מתקליט, משתמשים בדרך של טקסיות שחוזרת על עצמה:

  • מוציאים את התקליט מהעטיפה.
  • אוחזים בזהירות בשני קצוות התקליט כדי להימנע משריטות.
  • מניחים את התקליט על גבי הפטיפון ומרימים את זרוע הפטיפון לתחילת הניגון של התקליט.
  • באמצע ההאזנה מרימים את המחט והופכים את התקליט.

 זוהי חוויה מיוחדת של טקסיות ותשומת לב לפרטים הקטנים הכרוכים בניגון תקליטי ויניל.

 לא רק אמצעי לשמיעת מוזיקה, התקליט הוא פריט היסטורי עם משמעות שמעבר לזמן, של משהו שתמיד היה קיים, ותמיד שם. זה כמו ספר טוב עם כריכה שאף קורא דיגיטלי לא יכול להחליף.

מידע נוסף

עיצוב אריזות שוקולד

עיצוב אריזות שוקולד

עיצוב אריזות שוקולד הוא תחום מתוק במיוחד. השוקולד צריך להגיע לצרכן במשלוח או כשהוא מחכה לו על המדף וכבר מהמפגש עם האריזה הלקוח אמור להתרגש.

עיצוב אריזות מוצר

עיצוב אריזות מוצר

עיצוב אריזות מוצר מתבצע כמעט עבור כל מוצר, גדול וקטן. בתהליך מעורבים אנשי מקצוע שונים ובהם: מעצב מוצר, גרפיקאי ובית דפוס. תהליך העיצוב והייצור מתבצע

אריזות למוצרי יודאיקה

אריזות למוצרי יודאיקה

מזוזות, פמוטים, חנוכיות וגביעי קידוש הם חלק ממוצרי היודאיקה אותם מוצאים בבית היהודי. הם יכולים להימסר כמתנה לכבוד חג, יום הולדת או לקניה עצמית. טווח

עיצוב אריזות למוצרי טיפוח ויופי

עיצוב אריזות למוצרי טיפוח ויופי

מוצרי טיפוח ויופי הם בסיסיים ומעטרים כל חדר רחצה. בין שלל האפשרויות, הצרכן או הצרכנית צריכים לבחור את המוצר שהכי מתאים עבורם ולאריזה יש חלק

מארזים מעוצבים לשוקולד

מארזים מעוצבים לשוקולד

בשנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות של נישה מתוקה במיוחד. יצרני שוקולד קטנים ומיוחדים יוצרים פרלינים ושוקולד בוטיק. בין אם המכירה מתבצעת כשהשוקולדים על המדף ובין

אודות החברה

CDI הינה חברה מובילה למוצרי תוכן ומארזים ויצרנית מוסמכת של מיקרוסופט העולמית. החברה מספקת שירותי הדפסה, שיכפול, מיתוג ועצוב מתקדמים למוצרי תוכן: דיסק און קיי ממותג, מארזי דפוס מורכבים, דיסקים CD/DVD ותקליטי ויניל, בהקשבה לצרכי הלקוח, החל משלב העיצוב והגרפיקה, מתן פתרון דפוס למארזים מורכבים, הפקת דפוס למגוון תעשיות ומענה לסדרות קצרות ומורכבות,שירותי לוגיסטיקה, אחסנה, שילוח והובלה למגוון יעדים בארץ.

שירותי מיתוג נוספים

יצירת קשר

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן