עיצוב אריזות מוצר

עיצוב אריזות מוצר

עיצוב אריזות מוצר מתבצע כמעט עבור כל מוצר, גדול וקטן. בתהליך מעורבים אנשי מקצוע שונים ובהם: מעצב מוצר, גרפיקאי ובית דפוס. תהליך העיצוב והייצור מתבצע אמנם באופן מקצועי אך לכם, היצרנים, יש חשיבות בתהליך ויכולת להשפיע על הנראות של האריזה.

רגע לפני שנצלול לתהליך העיצוב והייצור של האריזות כדאי שנבין מה זה עיצוב אריזת מוצר. בעוד שעל המוצר עמלים מתכננים, אנשי ייצור ואפילו מומחים בתחום הרגולציה, עיצוב אריזה מתייחס לחלק החיצוני, למעטפת. בכלל זה ישנה התייחסות לחומר, לצורה של האריזה, לגרפיקה ואפילו לפונט.

הזמן המתאים לעצב אריזה למוצר

אחד הנושאים שעולים אצל יצרנים לא פעם נוגע לתזמון עיצוב האריזה. יצרנים גדולים מתייחסים לעיצוב האריזה ולהדפסה שלה כחלק בלתי נפרד מתהליך תכנון המוצר. הם מביאים בחשבון כי יהיה עליהם לעצב ולהזמין אריזות. לעומתם, יצרנים קטנים לא תמיד חושבים על כך בתחילת הדרך ויותר מכך, לא תמיד זקוקים לאריזות משלהם בשלבי הייצור הראשונים.

למשל, יצרני מוצרי קוסמטיקה קטנים יכולים למכור את מרכולתם בשווקים קטנים, בלי אריזה נוספת. ברגע שהם ירצו להגיע לקהל רחב יותר או כשהשווקים נסגרים (כפי שקרה לנו בעקבות הקורונה), אז חשוב שהמוצר יישלח באריזה מתאימה.

היום אפשר לייצר אריזות בכמויות קטנות ולכן עיצוב אריזות מוצר צריך להיות חלק בלתי נפרד מהליך הפיתוח. חשיבה על האריזה יכולה לחסוך בעלויות בהמשך הדרך ולהקל על שרשרת הייצור. מכאן אפשר להבין כי מומלץ לפנות זמן עבור עיצוב אריזה בשלבים מוקדמים.

עיצוב אריזות מוצר – 5 השאלות שיש לענות עליהן בתחילת הדרך

האריזה של המוצר צריכה להתאים לה “כמו כפפה ליד”. היא צריכה להיות בגודל הנכון, בצורה המתאימה ולהביע את המסרים של מה שיש בתוכה. כדי להצליח ליצור את האריזה המושלמת, בתהליך עיצוב אריזות יש לשאול כבר בתחילת הדרך את השאלות הבאות:

מהו המוצר

אי אפשר לתכנן אריזה בלי לדעת מהו המוצר. נכון, ישנן אריזות “גנריות” שאולי יתאימו למוצר, אך בלי להבין מה המידות, האם יש צורך להגן על המוצר בשינוע ואפילו מה אמור להיות כתוב על האריזה, יהיה קשה מאד ליצור את המארז המתאים ביותר למוצר.

מי קונה את המוצר

אנחנו חיים בתקופה תחרותית וחשוב למשוך את תשומת הלב של הצרכן כבר ממבט על האריזה. אחת השאלות שנעלה בשלב הראשוני של תכנון האריזה הוא מי הצרכן, היכן הוא יפגוש את המוצר ומה הסיבות לכך שהוא יקנה את המוצר הנוכחי.

מה המוצר צריך לשדר

במידה מסוימת השאלה הזו היא שאלת המשך לזו שמעליה. מעצב המוצר והגרפיקה ירצה לדעת מה המוצר אמור לשדר ללקוח. יש לחשוב על הרגש של הלקוח ובהתאם להחליט אילו צבעים ישמשו את האריזה, האם הצורה שלה יכולה לשרת את המטרה ובאילו פונטים לבחור.

כיצד מגיע המוצר ללקוח

זוהי שאלה חשובה מאד כיוון שיש הבדל בין אריזה שנמצאת על המדף לבין אריזה שנשלחת לבית הלקוח. יותר יצרנים קטנים שולחים היום את המוצרים שהם מייצרים ישירות אל הלקוחות. במקרה זה יש לחשוב על המשקל, הגודל וכיצד אפשר לדאוג שהאריזה לא תיפגע בדרך. במקרה של אריזה שנמצאת על המדף יש לחשוב גם המארז הכולל (זה שמכיל בתוכו כמות של מוצרים).

אילו מגבלות קיימות בעיצוב

יתכן מאד שישנן מגבלות מבחינת העיצוב. מגבלות אלו יכולות לנבוע מסיבות רגולטוריות ובדרך כלל היצרנים יודעים עליהן. כל שיש לעשות הוא לשתף את אנשי העיצוב במידע כדי שהעיצוב יתאים בדיוק למוצר, ליצרן, ללקוח ולדרישות שיכולות להיות.

מידע נוסף

אודות החברה

CDI הינה חברה מובילה למוצרי תוכן ומארזים ויצרנית מוסמכת של מיקרוסופט העולמית. החברה מספקת שירותי הדפסה, שיכפול, מיתוג ועצוב מתקדמים למוצרי תוכן: דיסק און קיי ממותג, מארזי דפוס מורכבים, דיסקים CD/DVD ותקליטי ויניל, בהקשבה לצרכי הלקוח, החל משלב העיצוב והגרפיקה, מתן פתרון דפוס למארזים מורכבים, הפקת דפוס למגוון תעשיות ומענה לסדרות קצרות ומורכבות,שירותי לוגיסטיקה, אחסנה, שילוח והובלה למגוון יעדים בארץ.

שירותי מיתוג נוספים

יצירת קשר

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן