ההיסטוריה של המדיה האופטית CD,DVD

תקליט ויניל

מדיה אופטית הינה אמצעי אחסון מידע דיגיטלי הנקרא ע”י החזר קרן לייזר לקורא אופטי, המדיות הנפוצות ביותר כיום הינן ה- CD,DVD.

CD,DVD – כיצד זה התחיל?

בשנת 1979 החלה קבוצת מחקר משותפת לפיליפס וסוני בתכנון אמצעי אחסון דיגיטלי לאודיו, לאחר דיונים וניסיונות רבים הצליחה קבוצה זו ליצור את מה שאנו מכירים כיום כקומפקט דיסק. מדיה אופטית בקוטר של 12 ס”מ ובעלת יכולת  לאחסן כ80  דקות מוסיקה או כ700 מגה מידע דיגיטלי.

כבמקרים רבים אחרים ישנו מרחק בין הוכחת היכולת לתחילת השימוש המסחרי, בשנת 1982 הוצג לראשונה  מעשי במדיה אופטית –  קומפקט דיסק (Compact Disc), מותאמת לאחסנת מידע, פורמט זה נקרא CD-ROM.

באוגוסט 1982 יוצר במפעלי פיליפס בגרמניה הכותר המסחרי הראשון “The Visitors”  של להקת ABBA,  אלבום זה היה בין הראשונים שהוקלט ועובד דיגיטלית. 

ב1985 הוציא פיליפס לאור את הספר הצהוב Yellow book אשר הינו התקן התעשייתי ליצור המדיה, השוק קלט במהרה את הפורמט וב1988 הצטרפו ה-CDR וה-CDRW כפורמטים לצריבה. הקומפקט דיסק או בקיצור CD מתפקד עדיין כפורמט המוביל בתחום האודיו, אולם בתחום המולטימדיה ואחסון המידע תופס את מקומו ה DVD.

הDVD יצא לאוויר העולם ב 1996 כפורמט ל וידאו ואודיו וגרסאות ה R לצריבה יצאו מעט מאוחר יותר. 
ה –R ב1997 וה +R ב2002

ה-DVD נקרא בתחילה Digital Video Disc משום שיועד לתחום זה, לאחר מכן הוצמדו לראשי תיבות אלו המילים Digital Versatile Disc.
כבעל יכולת אחסון של 4.3 ג’יגה, שהם כשעתיים של וידאו באיכות גבוהה, הפכה מדיה זו תוך זמן קצר לפופולארית וחביבת האולפנים. 

השוק העולמי אשר בתהליך מדורג ועקבי קלט את הCD כמחליפו של התקליט הגיב מהר יותר עם כניסת ה DVD כתחליף לקלטות הוידיאו.  ההבדל באיכות ובנוחיות דחף את פורמט ה DVD קדימה ללא תחרות ממשית מצד הפורמט הישן.

היום אנו עדים לכניסת דור העתיד של המדיה האופטית blue ray  או אולי HD-DVD, נכון להיום נראה כי ה blue ray ,  שאומץ בחום באולפנים המובילים יהיה הפורמט הבא של המדיה האופטית.

עמית אדלר
מקורות  :
לחץ כאן

מידע נוסף

מארזים מעוצבים לחגים

מארזים מעוצבים לחגים

בעולם שבו פתיחת קופסאות עם מוצרים ממותגים נחשבת לפעילות כיפית במיוחד – שאפילו מתועדת ברשתות החברתיות, ברור כי לאריזה יש משמעות חשובה במיוחד עבור הלקוחות והיא מקבלת חשיבות זהה בעיניהם, לזו של התוכן המסתתר בתוך הקופסה עצמה. מסיבה זו, הענקת מארזים מעוצבים לחגים עם מיתוג, היא בעלת ערך מוסף כפול עבור העסק: גם השארת רושם ראשוני נהדר על הלקוח, המעודד אותו להמשיך ולצרוך את מה שיש לעסק להציע לו – וגם הנעה לפעולה, באמצעות תיעוד האריזה הייחודית והפצת המסר הלאה, ללקוחות פוטנציאליים נוספים.

כרטיס ביקור דיסק און קי

כרטיס ביקור דיסק און קי – גימיק שימושי ומקדם מכירות אפקטיבי

כרטיס ביקור דיסק און קי הוא אחת מהדרכים המתקדמות והמתוחכמות ביותר להשאיר חותם על מי שתרצו להרשים, כבעלי עסק – ולגרום לו לזכור אתכם לטובה. בנוסף לעיצוב האלגנטי והדקיק, המאפשר להכניס את הכרטיס אפילו לארנק צר, ממש כמו כרטיס אשראי, הוא מהווה פריט שימושי שיכול להפוך לחלק בלתי נפרד משולחן העבודה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. המשמעות היא שהם “יפגשו” אתכם מדי יום כשיפעילו את הזיכרון הנייד המובנה בכרטיס, דבר המעניק לכרטיס עצמו איכויות של מקדם מכירות מתוחכם.

שימושים לדיסק און קי

שימושים לדיסק און קי בשנת 2022

שנת 2022 נכנסת עוד רגע ועל אף שרובנו משתמשים בענן לצורך העברת מידע, עדיין ישנם שימושים לדיסק און קי, כאלה שעשויים להפתיע. עסקים וחברות יכולים להשתמש בכל היתרונות של הדיסק און קי וליצור לעצמם “ליין” ממותג משלהם.

הדפסה דיגיטלית לאריזה

כל מה שצריך לדעת על הדפסה דיגיטלית לאריזה

עולם הדפוס השתנה מן הקצה אל הקצה והיום הקידמה מאפשרת לספק פתרונות שונים ורחבים, גם בתחום המארזים. הדפסה דיגיטלית לאריזה מספקת פתרונות רבים בכמויות קטנות וגדולות ולמגוון רחב של יישומים.

אודות החברה

CDI הינה חברה מובילה למוצרי תוכן ומארזים ויצרנית מוסמכת של מיקרוסופט העולמית. החברה מספקת שירותי הדפסה, שיכפול, מיתוג ועצוב מתקדמים למוצרי תוכן: דיסק און קיי ממותג, מארזי דפוס מורכבים, דיסקים CD/DVD ותקליטי ויניל, בהקשבה לצרכי הלקוח, החל משלב העיצוב והגרפיקה, מתן פתרון דפוס למארזים מורכבים, הפקת דפוס למגוון תעשיות ומענה לסדרות קצרות ומורכבות,שירותי לוגיסטיקה, אחסנה, שילוח והובלה למגוון יעדים בארץ.

שירותי מיתוג נוספים

יצירת קשר

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן