לאורך השנה ישנם שלל אירועים: חגים, יום המשפחה, יום האהבה ועוד רבים נוספים. האירועים והימים המיוחדים הם סיבה לחגיגה וזו הזדמנות שעומדת בפני עסקים רבים. הדפסת מארז לאירוע מיוחד יכולה להיות חלק מאסטרטגיית המותג ומאפשרת לו לקדם את עצמו מבחינה שיווקית.
החגים והימים המיוחדים מהווים טריגר לקניות ומותגים רבים מבינים כי יש מקום ליצירת מארזים עם קונספט שונה. על הקונספט להביא בחשבון את היום המיוחד, המוצרים המתאימים לשיווק וכמובן, את המוצר עצמו. המטרה היא ליצור חוויה יוצאת דופן מרגע הרכישה, פתיחת הקופסה ועד לשימוש במוצר שנמכר.
הדפסת מארז לאירוע – תכנון נכון ככוח שיווקי לשיווק
כל בעל עסק רוצה שהלקוחות יבחרו במוצר שלו על פני האחרים. אם הלקוחות מסתכלים בחנות בין שלל האפשרויות שעומדות לרשותם ואם הם מחפשים את ה-דבר הבא שיהפוך את האירוע הקרוב למיוחד, המטרה היא להצליח למשוך את תשומת הלב. תכנון נכון של המארז יכול להשפיע באופן משמעותי על המכירות ועל הרושם שהלקוח מקבל.
מתחילים מבפנים
עוד לפני שמכונות הדפוס מתחילות לעבוד יש לקבוע מה יכיל המארז. בשנים האחרונות משווקים יצאו מגדרם ביצירת מוצרים מיוחדים, מרגשים ומותאמים לאירועים. ממשחקים זוגיים ליום האהבה, ערכת פעילות משפחתית ליום המשפחה ועד גרסאות של מוצרים קיימים באווירת חג. כל אלו תפסו תאוצה והדבר הראשון שיש לשאול הוא מה עומד להיות בתוך המארז ואם ישנו יותר ממוצר אחד, יש לשקול את נושא החלוקה הפנימית.
יוצאים מהקופסה
מיתוג הוא דבר חשוב לכל עסק אך כשמודבר על מארז לאירוע יש לצאת מהקופסה ולבחון מהי הדרך הנכונה ביותר לבטא את הייחודיות של האירוע. כאן נדרשת יציאה מהקופסה ופתיחות לצבעוניות חדשה, לגרפיקה שונה, לחשיבה פונטית ולצורניות יוצאת דופן. הרעיון הוא לספר את סיפור המותג אך להצליח להביא חוויה שהלקוחות עוד לא התנסו בה כבר מהמפגש הראשון.
ניגשים לעבודה
ברגע שברור מהו הצורך השיווקי, מהו האירוע המיוחד, אילו מוצרים יהיו במארז ומהם הדרישות השונות, אפשר לגשת לעבודה ולהתחיל לתכנן את הקופסה המיועדת להדפסה. בשלב זה צוות מנוסה יביא את היצירתיות שבו, יחשוב על רעיונות יוצאי דופן ויהיה בתקשורת עם העסק כדי לוודא כי הוא באמת יקבל את המארזים עליהם חלם. בסיום אפשר לגשת לשלב ההדפסה בכמויות הנדרשות.
טיפים להדפסת מארזים בצורה חכמה
הדפסת המארזים יכולה להתבצע בכל כמות שתבחרו כשבכל רגע תוכלו להחליט להגדיל את הכמויות. הטיפים הבאים יעזרו לכם להפוך את החגים או הימים המיוחדים להצלחה שיווקית.
- התאימו את הצבעים לאירוע
צבעים מושכים את העין וגם אם המותג שלכם מתאפיין בצבע מסוים, כדאי שתחשבו על צבעים מרהיבים, כאלו שיגרמו ללקוח לבחור את המארז או להתרגש כשהוא יקבל אותו לביתו. מארז שהצבעוניות שלו יוצאת דופן (יכול להיות גם בצבעי שחור-לבן וכל שילוב אחר) ייצור חוויה שיכולה להיות חלק בלתי נפרד מהשיווק העתידי של העסק.
- החליטו מראש על המוצר
אמנם כדאי לצאת מהקופסה ולהפליג על כנפי הדמיון כדי להצליח ליצור את החוויה המושלמת ללקוח, אך למרות זאת יש לבצע את התהליך בדרך הנכונה ויש לקבוע מראש מה תהיה תכולת המארז ורק לאחר מכן לתכנן את האריזה עצמה.
- חשבו על אלמנטים המתאימים למותג
על אף שהמטרה היא לצאת מהשגרה ולייצר חוויה שהלקוח עוד לא חווה, יש לזכור שהמארז מייצג את המותג וישנם אלמנטים שיוכלו לשרת זאת. בין היתר ניתן להשתמש בצבעי המותג, להשתמש בפונטים מתאימים לפחות בחלק מהגרפיקה ולבחור בחומר שמעביר את המסר הרצוי.