שרשרת אספקה: הניהול הנכון ששווה כסף

שיתוף הפוסט

Share on facebook

קשה להפריז בחשיבותה של שרשרת אספקה יעילה. העולם המסחרי בזמננו מתקדם ומתפתח במהירות. ככל שנוספים יצרני מוצרים וספקי שירותים מסוגים שונים בעולם, כך הולכת ומתגברת דרישת הצרכנים לאותם מוצרים ושירותים במחירים אטרקטיביים מבחינתם ככל שניתן. יצרנים אם כן, יחפשו דרך להוזיל את המוצרים ככל שניתן כדי לעמוד בתחרות ההולכת וגוברת, וספקי שירותים אף הם יחפשו את הדרך השיווקית הנכונה והיעילה להגיע לצרכן.

אחת הדרכים להשגת מטרות אלו של שיווק יעיל ובניית מערכת מחירים תחרותית, היא בניית שרשרת אספקה בארגון שתנוהל ביעילות מירבית.

שרשרת האספקה היא מערכת לוגיסטית אשר נבנית כדי לספק את המוצר ללקוח הקצה במהירות וביעילות, ואשר כוללת תיאום של כל הפעילות העסקית בחברה עם פעילות ספקי החברה ולקוחותיה. המטרה הסופית בבניית המערכת היא לשמור על לקוח מרוצה, תוך שמירה על תקציב מאוזן וחסכון בעלויות.

אלו הדרכים להשגת מטרה זו:

  • ניהול יעיל של מלאי.
  • קיצור ושיפור תהליכים.
  • השגת יעדי מכירות.
  • השגה של שביעות רצון לקוחות.

ניהול יעיל של מלאי: החלק המשמעותי ביותר של שרשרת אספקה הוא מלאי 

זהו מרכיב ההוצאות הגדול ביותר, לכן נדרש לניהול בצורה היעילה ביותר.  עיתוד נכון של מלאי ישמור על זמינות טובה של רמות מלאי כדי לספק דרישות של לקוחות, ויוודא המצאות של כמות מלאי אופטימלית לשמירה על תקציב החברה. קיימות בשוק תוכנות שונות לעיתוד מלאי המתאימות לארגונים שונים בגודלם ובמהותם. שימוש בתוכנת מלאי מתאימה תחסוך זמן והרבה מאוד כסף.

קיצור ושיפור תהליכים

שימוש באמצעים טכנולוגים לדוגמת האינטרנט הוא אמצעי יעיל לקיצור זמן האספקה ללקוח. עם הזמן יותר ויותר עסקאות מתבצעות דרך האינטרנט. זוהי דרך אספקה שחוסכת בעלויות לחברה, בזמן שהלקוחות מקבלים את המוצרים שרכשו במהירות ובנוחות. 

השגת יעדי מכירות ושביעות רצון הלקוח

קביעת יעדי מכירות והדרכים להשגת יעדים אלו. אחת הדרכים נעשית על ידי פיתוח של מערכת של שירות לקוחות ברמה גבוהה אשר תכלול קבלת משוב וחוות דעת מהלקוחות. זוהי דרך יעילה לקבל מהלקוח מידע חשוב אם שרשרת האספקה עובדת כראוי או שצריך לערוך שינויים כמו החלפת ספק של חומר גלם, שינוי בתמחיר או החלפת המוביל של הסחורה. זו גם דרך להראות ללקוחות עד כמה דעתם חשובה לארגון ובכך לספק שירות הלקוחות שיתרום לתחושה של שביעות רצון אצל הלקוח.

כתבות נוספות: